6/22/2011

I (don't) believe your lies



    Никога не съм си мислела, че ще бъда ядосана от псевдо-фенове на любимата си група. Знам, че са част от пейзажа и ги има, но когато един такъв доброволно ти се натресе на глава е неизбежно да не ти кипне. Особено, когато знаеш  в общи линии що за стока е. Не разбирам само защо си го просят?
    Нека първо опишем що е то псевдо-фен. Това е човек, който твърди, че е фен номер едно на една група (или в по-леките случаи просто огромен фен), който смята, че се свързва с всяка една песен на групата и т.н. (Аз за себе си мога да твърдя, че единствената група на която съм истинска фенка /в истинския смисъл на думата/ е Three Days Grace, на останалите съм фен, но знам, че не съм огромен, заклет, а каму ли номер едно). Същият този човек обаче в действителност знае максимум един албум (съвкупно, все пак може да знае по няколко песни от всеки албум), не знае почти нищо за групата, за песните, за текстовете, а да не говорим за членовете. Знае само няколко песни, които са 'яки' и другото не е важно. А от членовете на групата познаваме само вокалиста, щото е 'готин'.

    Тези хора са част от пейзажа, докато пейзажа не реши да ти се завре в очите. Тогава вече се превръща в досадна муха, която не можеш да прогони, защото е нахална и продължава да се връща и да ти се завира все повече и повече в лицето, докато накрая не ти писне и ... ами все още не знам до какво се стига, за сега не съм имала толкова досаден псевдо-фен на главата. А да в голяма част от случаите въпросните индивиди са позьори, ама нищо ново под слънцето. 

    Когато един такъв човек ти каже, че иска да си направи татуировка на част от текст на някоя от песните на твоята любима група, за която знаеш и най-малкия детайл, само защото 'харесва песента много', просто ти причернява. Та той (псевдо-фена), дори знае ли какво значи песента? Защо е възникнала? Какво е накарало автора (било той вокалиста, китариста или барабаниста на групата) да я напише? През какво е минал, за да стигне до въпросната песен? Въобще знае ли ЗАЩО тази песен, към която толкова се свързва и която му е като 'отворена книга' съществува. Разбира се, че не. Да не говорим, че явно съм останала една от малкото, които ако си правят татуировки, си ги правят защото значат нещо за тях, защото се свързват с нещо, защото има причина, по-голяма от 'това е яко', която ги кара да си ги направят. Вече татуси се правят защото е 'готино' и 'модно'. Ами тогава си направете от онези на кръста, които всеки втори има и са просто някакви заврънкулки, защо трябва да се подигравате с бандата. За мен това си е подигравка. 
    Ядосана съм. Ядосана съм, защото тези псевдо-фенове са дразнещи, досадни и фалшиви. Ядосана съм, защото стойностни песни не биват разбирани от никой. Ядосана съм, защото, за да се наречеш фен иска да дадеш сърцето си на определена група, а те не го разбират. Ядосана съм, защото мразя обект на такива индивиди да става любимата ми група, защото тя е едно от малкото неща в живота ми, които са стойностни и които ме поддържат жива. Така че моля ви, ако сте фен на някоя група, винаги знайте къде се намирате и колко знаете. Сократ е казал "Аз знам, че нищо не знам" и това го отличава от останалите, защото никой не може да знае всичко, но се изисква голяма дарба и мъдрост, за да знаеш колко не знаеш. 

1 коментар:

  1. Според мене няма наистина да си направи татус на 3DG. утре ще й хрумне нещо друго в другиден трето и някой ден ще осъмне с китайски йероглифи на кръста, които, ако преведеш, излиза че пише" аз съм пилешко бутче". Така че не се притеснявай. Може да си говорят какво ли не но обикновено такива татуси си остават патент на истински заклетите фенове. :)
    Иначе добре си го написала. Права си!

    ОтговорИзтриване